HomeBeoordelingenMobieltjesMotorola Moto E6 Plus review: goedkope smartphone, basisfuncties

Motorola Moto E6 Plus review: goedkope smartphone, basisfuncties

In deze Motorola Moto E6 Plus review neem ik je mee door alles wat je moet weten over deze betaalbare smartphone, van ontwerp en display tot camera en prestaties.

Motorola heeft uitstekend werk geleverd om zichzelf te versterken als een vertrouwde en betaalbare smartphonefabrikant, sterker nog, hun handsets worden regelmatig vermeld in de AndroidHow-gids voor de beste goedkope telefoons.

Hun meest budgetreeks, de Moto E-serie, biedt goedkope handsets met basisspecificaties en functies. De Motorola Moto E6 Plus, die in de zesde generatie van de telefoons zit, heeft een 6,1-inch display, een achteruitrijcamerasysteem met twee lenzen en een vingerafdruksensor. Laten we meteen beginnen, hier is de volledige Motorola Moto E6 Plus-recensie.

Motorola Moto E6 Plus review: prijs en wat is er nieuw

De Motorola Moto E6 Plus werd in 2019 gelanceerd en is nu verkrijgbaar bij veel retailers voor zeer concurrerende prijzen. Op het moment van schrijven kun je de telefoon ophalen voor slechts $ 54 in de VS en £ 80 in het VK. Bekijk de widgets voor meer recente prijzen.

Het is veilig om te zeggen dat dit een serieus goedkope telefoon is, maar hoe verschilt deze van de andere handsets in de Moto E6-serie, namelijk de Moto E6 en de Moto E6 Play?

De Moto E6 heeft dezelfde processor en een 6,1-inch HD+ scherm, maar de Moto E6 Plus verbetert dit met een beter camerasysteem. De Moto E6 Play is daarentegen een kleinere telefoon met een 5,5inch-scherm met een lagere resolutie en een meer basale processor. Alle drie de handsets zijn goedkoop met 32 ​​GB opslag en 2 GB RAM. De Moto E6-serie werd later gevolgd door de Moto E7-serie.

Motorola Moto E6 Plus review: ontwerp en weergave

(Afbeelding tegoed: toekomst)

Toen ik de Motorola Moto E6 Plus uit de doos haalde, was het eerste wat me opviel hoe licht hij was om vast te houden. Met afmetingen van 155,6 x 73,06 x 8,6 mm en een gewicht van slechts 150 g, voelt het aan als een kleine telefoon, maar kan het in een behoorlijk groot scherm worden verpakt.

De telefoon wordt niet geleverd met de batterij geïnstalleerd, je moet de achtercover eraf trekken om hem erin te plaatsen voordat je hem kunt gebruiken. Ik vond de rug behoorlijk stijf en het kostte me een tijdje om het er met succes af te krijgen. Het voelde ook een beetje dun aan, alsof je gemakkelijk de plastic behuizing aan de achterkant kon vastklikken terwijl je hem probeerde te verwijderen. In de doos krijg je een doorzichtige plastic beschermhoes waardoor hij steviger aanvoelt, wat je misschien wat meer gemoedsrust geeft.

De Motorola Moto E6 Plus is verkrijgbaar in twee kleuren, Polished Graphite (zilver) en Bright Cherry (rood). Ik zag de zilveren versie, de glanzende afwerking deed het eruit zien als een meer premium apparaat dan het is, hoewel het weliswaar vanwege het grotendeels plastic ontwerp gevoelig is voor vingerafdrukken. Ik merkte dat ik constant probeerde het schoon te vegen. Het heeft dikke randen en een zwart-omrande perforatorcamera aan de voorkant. Aan de achterkant zijn twee cameralenzen geïntegreerd in de behuizing en een vingerafdruksensor in het midden, die snel werkt om het scherm te ontgrendelen. Op het frame bevindt zich een 3,5 mm koptelefoonaansluiting, een aan / uit-knop en volumeregelaars, evenals een mini-USB-oplaadpoort.

Met een 6,1-inch HD+-scherm is de resolutie van 1560 x 720p nauwelijks de kwaliteit van het vlaggenschip en kun je geen video streamen in Full HD. Als u minder dan £ 100 aan een telefoon wilt uitgeven, verwacht u waarschijnlijk toch geen ultrahelder scherm. Het is zo goed als je krijgt voor deze prijs. Het is relatief scherp en goed gedefinieerd en het was helder genoeg om te zien op een zonnige dag. De kleuren waren niet helemaal nauwkeurig, maar dat zal niet zo duidelijk zijn voor dagelijkse taken.

Motorola Moto E6 Plus review: camera

(Afbeelding tegoed: toekomst)

Op de camera heeft de Motorola Moto E6 Plus een 13 MP hoofdcamera aan de achterkant gecombineerd met een 2 MP dieptesensor, de selfiecamera aan de voorkant is 8 MP. Zoals met elk budgettoestel, produceert de camera geen fotografie met prijswinnende details en helderheid, maar de point-and-shoot-fotografie was eigenlijk goed.

Foto’s zagen er helder uit met fatsoenlijke kleuren die in de juiste omstandigheden gemakkelijk fatsoenlijke foto’s konden produceren voor gebruik op sociale media. Als je echter beter kijkt, zagen de kleuren er een beetje dof uit en had de camera moeite om de lichte en donkere delen van de opname in evenwicht te brengen. Als je inzoomt op de foto’s, zie je ook dat lijnen er een beetje wazig uitzien en fijnere details korrelig zijn. Dus ondanks dat het verrassend goed was voor een goedkope telefoon, had het camerasysteem met twee lenzen absoluut gebreken. Bekijk de galerij hieronder voor enkele voorbeelden van opnamen die zijn gemaakt met de Motorola Moto E6 Plus.

Afbeelding 1 van 6

De Motorola Moto E6 Plus maakt goede foto’s, ondanks dat het een goedkope telefoon is. (Afbeelding tegoed: Toekomst) Afbeelding 1 van 6

De Motorola Moto E6 Plus maakt goede foto’s, ondanks dat het een goedkope telefoon is. (Afbeelding tegoed: Toekomst) Afbeelding 2 van 6

Pas meer in het frame met de ultrabrede opnamen. (Afbeelding tegoed: Toekomst) Afbeelding 3 van 6

Kleuren kunnen er echter soms wat flets uitzien. (Afbeelding tegoed: Toekomst) Afbeelding 4 van 6

De zoom was korrelig. (Afbeelding tegoed: Toekomst) Afbeelding 5 van 6

Als je goed kijkt, zie je dat opnames van de Motorola Moto E6 Plus weinig detail bevatten. (Afbeelding tegoed: Toekomst) Afbeelding 6 van 6

Kleuren kwamen niet helemaal uit. (Afbeelding tegoed: toekomst)

Er is hier geen speciale nachtmodus, maar hij heeft wel een LED-flitser om ’s nachts scènes te verlichten. In vergelijking met andere handsets is er niet zoveel om mee te spelen, Motorola heeft de verschillende cameramodi tot een minimum beperkt, waarbij Bokeh, Panorama en Face Beauty de enige opties zijn om uit te kiezen. Qua video kun je filmen in resoluties tot FHD. Ze kwamen er echter wankel, donker en korrelig uit.

Motorola Moto E6 Plus review: prestaties

(Afbeelding tegoed: toekomst)

Met behulp van de MediaTek Helio P22 mid-range chip en 2GB RAM, zal de Motorola Moto E6 Plus je waarschijnlijk niet wegblazen met snelle prestaties. Gezien de prijs weet het zijn mannetje te staan, maar het zal geen goede keuze zijn voor iemand die veel tijd op zijn telefoon doorbrengt. In Geekbench 5 scoorde de Moto E6 Plus 138 in single-core en 482 in multi-core. Wat dat je vertelt, is dat de prestaties zeker die van een zeer budgettelefoon zijn, je zult geen grotere mobiele games kunnen spelen, maar het zal je door de dagelijkse basistaken heen helpen.

Om al je bestanden en foto’s op te slaan, heeft hij slechts 32 GB opslagruimte, maar je kunt deze uitbreiden met een MicroSD-kaart. Zoals je van zo’n betaalbare telefoon mag verwachten, is er geen 5G of WiFi 6 om je supersnel internet te geven, noch is er NFC om contactloos te betalen.

Het is onwaarschijnlijk dat de batterij van 3000 mAh ook dagen en dagen batterijduur biedt. Ik heb een video gedurende twee uur op volledige helderheid uitgevoerd, in die tijd daalde de batterij met 38%, dus in totaal zou het ongeveer vijf uur meegaan. Dat is vrij laag in vergelijking met de 15+ uur die sommige vlaggenschepen bieden. Je kunt ook niet verwachten dat je snel wordt opgeladen, het wordt alleen geleverd met een 5W Mini USB-oplader die iets minder dan vier uur nodig had om de telefoon van leeg naar 100% op te laden.

De Motorola Moto E6 Plus draait op Android 9 en heeft een comfortabele en vertrouwde Android-ervaring. Het wordt geleverd met een paar handige vooraf geïnstalleerde apps, zoals Google Foto’s en Gmail. Je kunt ook spraakopdrachten gebruiken via de Google Assistent. In tegenstelling tot andere Motorola-handsets, heeft het geen handige Moto-ervaringen zoals gebarenbediening.

Motorola Moto E6 Plus review: oordeel

(Afbeelding tegoed: toekomst)

Als je minder dan £ 100 / $ 100 aan een smartphone uitgeeft, kun je echt niet veel meer verwachten dan iets dat gewoon werkt. Hij kan grote games niet aan, je krijgt geen hoogwaardig beeldscherm en de camera wint geen prijzen. Het is dus de moeite waard om uw verwachtingen te beheren wanneer u een beslissing neemt over welke telefoon u wilt kopen.

De Motorola Moto E6 Plus zal goed werken voor iemand die niet aan zijn smartphone gekluisterd is, voor degenen die gewoon wat sms’jes willen sturen, hier en daar een paar telefoontjes willen plegen en zelfs af en toe op sociale media willen posten.

Het mooie aan deze telefoon is hoe klein en licht hij is, hij past in je zak en je hoeft je geen zorgen te maken dat je hem beschadigt vanwege de plastic behuizing. Het zal alles doen wat je nodig hebt, en omdat het Motorola is, voelt de Android-ervaring ook naadloos aan. De Motorola Moto E6 Plus is zeker het overwegen waard als je een zeer krap budget hebt.

Motorola Moto E6 Plus review: overweeg ook

Een andere telefoon die minder dan £ 100 kost om te overwegen, is de Nokia 3.4, het is een bruikbare smartphone voor niet veel geld. Als je op zoek bent naar een nieuw Android-toestel terwijl je zo min mogelijk geld uitgeeft, raden we je aan de Nokia 3.4 ergens op je lijst te zetten.

Als je op zoek bent naar een goedkope telefoon, maar je wilt een degelijke camera, dan zul je niet veel beter worden dan de Google Pixel 4a. Het is een stuk duurder dan de Moto E6 Plus, maar het extra geld is het waard voor betere prestaties en betere fotografie.